nedeľa 29. apríla 2012

(1) Knihy v mých myšlenkách

   Knihy v mých myšlenkách (KvMM) organizuje Abyss z Knižního nekonečna.








Názov:Luxus
Autor:Anna Godbersen-ová



1. Proč jsem si vybrala právě tuto knihu?
 Pochopiteľne, obálka bije do očí. Cením si, že vydavateľstvo zvolilo originálnu obálku, lebo práve pre ňu som sa rozhodla po knihe pátrať. Je naozaj vydarená a po prečítaní môžem povedať, že zodpovedá aj obsahovej stránke. Naozaj som nevedela do čoho idem, ale rýchlo som sa zorientovala v dave vyššej spoločenskej vrstvy 19. storočia a bez problémov hltala jednu stranu za druhou. Zdanlivo šťastný záver však ukrýva mnohé podvody, záhady a otázky.
2. Definuj knihu až dvěma slovy (přídavným nebo podstatným).
Nevinnosť? Kdeže! POZLÁTKO KLAMSTIEV.
3. Definuj knihu jedním slovem (slovesem nebo citoslovcem).
 Úha...
4. S jakou postavou bych se ztotožnila, pťípadně kým bych chtěla nebo naopak nechtěla být.
 Je pravda, že ma priťahuje história a obdivujem dobové odevy, ale asi by som sa nechcela len-tak, z ničoho-nič ocitnúť v roku 1899 na Manhattane uprostred miestnej smotánky. Nemala by som žalúdok na ťahy, ktoré sú v tejto spoločnosti na dennom poriadku. Ale čítať o nich zvládam. Šaty sú možno nádherné, líčenie prepychové a slová lichotivé, ale všetko je to iba naleštená fasáda skrývajúca intrigy, faloš a napokon aj ľudské city. (keď tak rozmýšľam, v našom modernom svete sa ničím nelíšime od času a priestoru opísaného v celej sérii Godbersenovej kníh) Viem, vy chcete počuť o postave a nie pitvať dej... Dobre, tak Diana. Nech sa jej dostane do uší akokoľvek zlá správa, berie ju s nadhľadom (doslova takým vysokým, že sa bojím, aby nespadla z rebríka). Na rozdiel od dám zo svojich kruhov je otvorená a veselá. Ako od druhorodenej dcéry sa od nej veľa neočakáva. Povinnosti vždy pripadnú staršej Elizabeth. Nie som až tak veľmi lenivá, ale ak čítam, ignorujem okolitý svet (a predovšetkým osoby, ktoré sa mi snažia nanútiť vysávač!). Diana tiež rada čítala.
5. Pokuste se v každém příběhu něco vyšvihnout, ať už je třeba i opravdu velmi špatný, najděte v něm alespoň jedno positivum.
 Tu stačí spomenúť do detailov premyslený dej, nepredvídateľné komplikácie a prekážky. Historická stránka je tiež veľmi zaujímavá.
6. A naopak nejděte jedno negativum, ale pouze jedno, cílem je uvědomit si, co Vám na knize vadilo nejvíce, nemusí to být jen chyba v knize (spisovatelce), ale třeba i v chování postav.
Trvalo mi poriadne dlho, kým som so zvykla na autorkin štýl písania. Nie je zlý, ale zdal sa mi neprirodzený (je to len môj osobný názor)...
Hodnotenie: 4/5
                                                                                                                                           LIDKA

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ak ste nám zanechali komentár, ďakujeme...